CZCIONKA:
KONTRAST:

Zgodnie z regulaminem SDPO zwołuję posiedzenie wyborcze nowo wybranej Rady Doktorantów. Posiedzenie odbędzie się 1.12.2015 r. (wtorek) o godzinie 16.00 w biurze SDPO (ul. Mikołajczyka 6, pokój 18, w części mieszkalnej budynku Łącznik).

Proponowany plan posiedzenia:

  • Otwarcie zebrania
  • Stan obecny samorządu
  • Organizacja wyborów
  • Wybór Przewodniczącego
    • Zgłoszenie kandydatów na stanowisko Przewodniczącego
    • Dyskusja nad kandydaturami i rozwojem samorządu w następnym roku
    • Głosowanie
  • Wybór Zastępcy Przewodniczącego:
    • Zaproponowanie kandydatur
    • Dyskusja nad kandydaturami
    • Głosowanie
  • Wolne wnioski
  • Zakończenie zebrania

W wyniku przeprowadzonych wyborów do organów Samorządu Doktorantów Politechniki Opolskiej na kadencję od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r. wybrano następujące organy w składzie:

Rada Doktorantów Politechniki Opolskiej:

  • Rafał Gabor (WEAiI)
  • Krystian Jurowski (WBiA)
  • Marek Łagoda (WM)
  • Krystian Malek (WM)
  • Agnieszka Materac (WM)
  • Agnieszka Szegda (WM)
  • Sławomir Szymocha (WEAiI)
  • Tomasz Turba (WEAiI)

Zachęcamy do lektury nowego wydania Niezbędnika doktoranta. 

niezbednik 15

 

 

Wiktoria Wilczyńska
01.01.2024 – nadal


Karol Bierczyński
01.10.2022 – 01.01.2024


Mariusz Staroń
01.10.2021 – 30.09.2022


Wiktoria Kalus
01.01.2020 – 30.09.2021 


Jarosław Nowak
01.01.2019 – 31.12.2019 


Agnieszka Szegda
01.01.2018 – 31.12.2018


Agnieszka Łagoda
01.01.2016 – 31.12.2017


Rafał Gasz
10.12.2012 – 31.12.2015


Andrzej Kurek
19.10.2010 – 09.12.2012 


Tomasz Krupa
01.02.2010 – 18.10.2010 


Andrzej Chabraszewski
29.09.2009 – 30.01.2010 


Łukasz Biłos
01.10.2008 – 28.09.2009


Ewelina Szydłowska
01.10.2007 – 30.09.2008 


Violetta Stecyk
23.05.2006 – 30.09.2007 


 

Skład osobowy Rady Doktorantów Politechniki Opolskiej:

  • Kadencja - 23.12.2024 - obecnie:
    • Wiktoria Wilczyńska - przewodnicząca
    • Aneta Grzegocka
    • Danuta Jędrzejewska
    • Małgorzata Kałuża-Swoboda
    • Magdalena Libront
    • Krzysztof Seewald
    • Anna Swadźba
    • Robert Wróblewski
  • XV kadencji - 01.01.2024 - 23.12.2024:
    • Wiktoria Wilczyńska - przewodnicząca
    •  Karol Bierczyński - zastępca
    • Aneta Grzechocka
    • Beata Marynowicz
    • Danuta Jędrzejewska
    • Michael Jonek
    • Cyprian Skóra
    • Marta Skulska
    • Mariusz Staroń
    • Robert Wróblewski
  • XIV kadencji - 12.12.2022 - 01.01.2024:
    • Karol Bierczyński - przewodniczący 
    • Mariusz Staroń - zastępca przewodniczącego
    • Aleksander Hebda
    • Danuta Jędrzejewska
    • Kamil Gatnar
    • Marta Skulska
    • Michael Jonek
    • Robert Wróblewski
    • Cyprian Skóra
  • XIII kadencji - 01.01.2018 - 2019
    • Agnieszka Szegda - przewodnicząca
    • Aleksandra Grzona - I zastępca
    • Sławomir Szymocha - II zastępca
    • Rafał Gabor
    • Dariusz Masłowski
    • Monika Pawlita-Posmyk
    • Waldemar Stolarek
    • Tomasz Turba
  • XII kadencji - 01.01.2017 - 31.12.2017:
    • Agnieszka Łagoda - przewodnicząca
    • Urszula Midek - I zastępca
    • Sławomir Szymocha - II zastępca
    • Rafał Gabor
    • Dariusz Masłowski
    • Monika Pawlita-Posmyk
    • Agnieszka Szegda
    • Adriana Szydłowska
    • Tomasz Turba
  • XI kadencji - 01.01.2016 - 31.12.2016:
    • Agnieszka Łagoda - przewodnicząca
    • Krystian Malek - I zastępca
    • Sławomir Szymocha - II zastępca
    • Rafał Gabor
    • Krystian Jurowski
    • Marek Łagoda
    • Agnieszka Szegda
    • Tomasz Turba
  • X kadencji – 01.01.2015 – 31.12.2015:
    • Rafał Gasz - przewodniczący
    • Agnieszka Łagoda - I zastępca
    • Piotr Graca - II zastępca
    • Karolina Gozarska
    • Michał Kozioł
    • Krystian Malek
    • Karolina Skoczowska
    • Izabela Wardach
  • IX kadencji – 01.01.2014 – 31.12.2014:
    • Rafał Gasz - przewodniczący
    • Ewa Marcisz - I zastępca
    • Karolina Gozarska - II zastępca
    • Joanna Dratwa
    • Piotr Graca
    • Łukasz Grzesik
    • Agnieszka Łagoda
    • Izabela Wardach
  • VIII kadencji – 10.12.2012 – 31.12.2013:
    • Rafał Gasz - przewodniczący
    • Michał Böhm - zastępca
    • Joanna Dratwa
    • Ewa Marcisz
    • Karolina Drozdowska
    • Mirosław Lasar
    • Łukasz Grzesik
    • Piotr Zgolak
  • VII kadencji – 18.10.2011 – 09.12.2012:
    • Andrzej Kurek - przewodniczący
    • Mirosław Lasar - zastępca
    • Michał Böhm
    • Sławomir Pochwała
    • Magdalena Niziołek
    • Rafał Gasz
    • Karolina Drozdowska
  • VI kadencji – 19.10.2010 – 17.10.2011:
    • Andrzej Kurek - przewodniczący
    • Sławomir Pochwała
    • Marta Kurek
    • Magdalena Niziołek
    • Mirosław Lasar
  • V kadencji – 01.02.2010 – 18.10.2010:
    • Tomasz Krupa - przewodniczący
    • Sławomir Pochwała
    • Magdalena Rosik
    • Katarzyna Glatki
    • Michał Podpora
  • IV kadencji – 29.09.2009 – 30.01.2010:
    • Andrzej Chabraszewski - przewodniczący
    • Sławomir Pochwała
    • Magdalena Rosik
    • Katarzyna Glatki
    • Michał Podpora
  • III kadencji – 01.10.2008 – 28.09.2009:
    • Łukasz Biłos - przewodniczący
    • Anna Błaszczak-Gawlik
    • Joanna Chałubniec
    • Katarzyna Oszańca
    • Michał Podpora
    • Małgorzata Zygarlicka
  • II kadencji – 01.10.2007 – 30.09.2008:
    • Ewelina Szydłowska - przewodnicząca
    • Łukasz Biłos
    • Anna Błaszczak-Gawlik
    • Marek Krawczyk
    • Alina Twardowska
    • Krzysztof Zosik
  • I kadencji – 23.05.2006 – 30.09.2007:
    • Violetta Stecyk - przewodnicząca
    • Łukasz Biłos
    • Sebastian Borucki
    • Dominika Matuszek
    • Joanna Sobkowicz
    • Ewelina Szydłowska

Samorząd doktorantów zaczął się kształtować po tym, gdy 2 wydziały Politechniki Opolskiej – Mechaniczny i Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki otworzyły studia doktoranckie. Studia te zostały otwarte w roku akademickim 2005/2006. Niedługo po tych wydarzeniach rozpoczęto prace nad utworzeniem samorządu, którego zadaniem było by reprezentowanie ogółu doktorantów. Pierwsze wybory do organów samorządu odbyły się 23 maja 2006 roku.

Najwyższym organem uchwałodawczym samorządu jest Rada Doktorantów Politechniki Opolskiej, na której czele stoi Przewodniczący Rady zwany również Przewodniczącym Samorządu Doktorantów PO. Należy tutaj nadmienić ze samorząd tworzą wszyscy doktoranci PO. Czyli obecnie ponad 135 osób z 3 wydziałów: Budownictwa, Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki oraz Mechanicznego. Każdy z wydziałów wybiera spośród siebie delegatów do Rady. Liczba delegatów jest wyliczana prostym algorytmem: liczba doktorantów danego wydziału podzielona przez 20 i zaokrąglona do jedności. Dlatego obecnie Rada liczy 8 delegatów (WB-1, WEAiI-3, WM-4). Delegaci na 1 zebraniu wybierają spośród siebie przewodniczącego (większością 2/3) oraz jego zastępców. Na każdym z Wydziałów istnieją dodatkowo Wydziałowe Rady Doktorantów składające się z 5 przedstawicieli oraz Sąd Koleżeński. Dodatkowo doktoranci zasiadają w komisjach senackich, radach wydziałów, komisjach programowych, stypendialnych itd.

Zakres działania SD to reprezentowanie interesów doktorantów na Uczelni i na zewnątrz, wyrażanie opinii społeczności doktorantów Politechniki Opolskiej w sprawach, którymi społeczność ta jest zainteresowana. Dodatkowo Samorząd opiniuje projekty decyzji organów Uczelni w sprawach dotyczących doktorantów w tym związanych z organizacją i regulaminem studiów doktoranckich, współpracuje z władzami Uczelni i wydziałów w działaniach zmierzających do poprawy systemu jakości kształcenia, porozumiewa się z odpowiednimi organami Uczelni i współdecyduje w zakresie podziału środków finansowych przeznaczonych na cele doktoranckie. Ważnym elementem działalności jest także Prowadzenie działalności zmierzającej do rozwoju osobowości studiujących oraz realizacji ich zainteresowań poprzez prowadzenie i popieranie działalności naukowej, kulturalnej, turystycznej, sportowej i socjalno-bytowej.

Zgodnie z Regulaminem Samorządu Doktorantów Politechniki Opolskiej (§45 ust. 3 i §26 ust. 1) zarządzam wybory do Organów Samorządu Doktorantów (§8 ust. 1): Rady Doktorantów Politechniki Opolskiej, Wydziałowych Rad Doktorantów, Komisji Rewizyjnej oraz Sądu koleżeńskiego wg. następującego harmonogramu:

  • WBiA – 25.11.2015 r. o godz. 12:00 w sali K-10
  • WEAiI – 24.11.2015 r. o godz. 11:45 w sali S-206
  • WM – 23.11.2015 r. o godz. 12:00 w sali B-325

W załączniku została przedstawiona punktacja poszczególnych osiągnięć doktorantów, która będzie stosowana przy ocenie wniosków do stypendium Rektora dla najlepszych doktorantów z FPM. Punktacja będzie obowiązujązywać od roku akademickiego 2019/2020.

Regulamin

 

Politechnika Świętokrzyska zaprasza studentów i doktorantów do udziału w VI edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Student-Wynalazca”.
Nagrodą główną dla laureatów konkursu będzie udział w 44 Międzynarodowej Wystawie Wynalazków w Genewie w dniach 13-17 kwietnia 2016 r. Organizator sfinansuje koszty stoiska wystawienniczego oraz podróży i pobytu laureatów w Genewie.
Podczas pięciu edycji konkursu ocenie komisji konkursowej poddano już łącznie 379 rozwiązań, przyznano 23 równorzędne nagrody główne, wyróżnieniami uhonorowano 48 wynalazków, a na Międzynarodowych Wystawach Wynalazków w Genewie laureaci zdobyli 8 złotych, 9 srebrnych i 3 brązowe medale, a także liczne nagrody specjalne.
Nabór zgłoszeń do konkursu będzie trwać do 15 stycznia 2016 r. Regulamin konkursu oraz formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie: http://patenty.tu.kielce.pl/konkurs-student/
Informacje na temat konkursu można uzyskać w Centrum Ochrony Własności Intelektualnej Politechniki Świętokrzyskiej: Justyna Bonar - jbonar@tu.kielce.pl; Kamil Kot - kkot@tu.kielce.pl, tel. 41 34 24 387.

W wyniku wyborów uzupełniających przedstawicielem doktorantów WM w Radzie Doktorantów Politechniki Oposlkiej wybrana została mgr inż. Karolina Skoczkowska. Przedstawicielem doktorantów w Wydziałowej Radzie Doktorantów Wydziału Mechanicznego wybrana została mgr inż. Agnieszka Bok

Nowym przedstawicielom serdecznie gratuluję oraz życzę wielu sukcesów w działalności samorządowej.

Rafał Gasz

Przewodniczący SDPO

Mapa z oznaczoną lokalizacją siedziby Samorządu Doktorantów Politechniki Opolskiej